Ja van uns quants tallers dedicats a l’escriptura, als llibres, als manuscrits, o la intolerància al voltant del seu contingut. No creieu que aquest món doni per tant? Mireu el llistat:
- suports d’escriptura a l’Antiguitat: fang, papir i cera(1r d’ESO)
- xerrada-taller sobre els manuscrits medievals(1r-2n d’ESO)
- taller de cal-ligrafia medieval(2n d’ESO)
- projecte sobre la crema de llibres al llarg de la Història(3r d’ESO)
Aquesta vegada ens hem dedicat a la part més visible d’aquest continent, la portada, la part encarregada de la protecció, el maneig, i podem afegir que avui dia també utilitzada com a estratègia de màrqueting per atraure possibles compradors (ho reconec, moltes vegades m’he deixat enganxar per una bonica portada o una edició ben aconseguida, i m’agrada).
Ja des de l’antiguitat era comú concloure alguns manuscrits amb una enquadernació estèticament “especial”. Durant l’ Edat Mitjana, principalment en obres de contingut sagrat, resalta l’enquadernació d’orfebreria.
D’or i plata, perles, esmeraldes, i moltes altres pedres precioses. Es representaven escenes religioses i convertien al manuscrit en un autèntic tresor, moltes vegades motiu de disputes entre institucions religioses, i no precisament pel seu contingut espiritual.
Els alumnes només han pogut utilitzar làmines d’acabat daurat i argent, i bijuteria de la més variada.
Que el resultat final doni peu a confusió és una altra cosa 😉